2012年10月31日星期三

Først ble Arve Tellefsen akuttinnlagt på sykehus - så ble datteren (8) det samme

Kvelden før opptrådte han i 80-årsdagen til den trønderske sports- og kulturpersonligheten Per Ottesen. I løpet av natta ble Tellefsen Parajumpers Norge så dårlig at han måtte innlegges på sykehus og avlyse en planlagt Ole Bull-matinékonsert på Trøndelag Teater. - Jeg ble plutselig såpass dårlig at jeg måtte avlyse konserten og ble innlagt til observasjon på St. Olavs Hospital. Jeg ble raskt OK og ble utskrevet dagen etter, skriver fiolinisten i en SMS til Dagbladet. Dramatisk uke Like etter at 75-åringen selv var Parajumpers Gobi utskrevet, startet imidlertid et nytt sykehusdrama i familien Tellefsen. 75-åringens yngste datter Ingeborg Cecilie (8) ble akutt innlagt på sykehus med en sprukket blindtarm. Tellefsen forteller at Parajumpers Long Bear dattera måtte gjennom to kompliserte operasjoner. Som en følge av datterens sykdom, måtte fiolinisten avlyse ytterligere to konserter sist uke. - Våre barn er selvfølgelig viktigere enn alt annet, skriver han. Nå bruker han all sin tid på å være sammen med dattera etter operasjonen. Han vet ennå ikke når han kommer til å plukke opp fiolinen og spille konserter igjen. - Når jeg står på konsertscenen igjen, avhenger av hvordan det går med vår datter. Bekymrer seg mye Arve Tellefsen er for tida bosatt i Oslo sammen med kona Kristin Slørdahl og sine små døtre Ingeborg Cecilie (8) og Kari Sofie (11). Den folkekjære fiolinisten har tidligere snakket om hvor nært knyttet han er til barna sine. I et intervju med Dagbladet i sommer forklarte 75-åringen at han er en far som bekymrer seg mye. - Jeg er av den forsiktige og nervøse typen. Hele tida bekymret for hva som kan skje om de går alene til skolen. Det følger nok med alderen, jeg tror yngre fedre er mer uredde. Men bekymringen overstråles av gleden ved å være sammen med dem. Barn er veldig følsomme og gir uttrykk for det på en befriende måte, mens vi voksne gjerne prøver å skjule følelsene våre. Jeg lærer mye, hver dag er ny og annerledes, sa han. Til vanlig driver Ingeborg Cecilie med ballett, spiller kornett i skolekorps og øver med fiolinen. Pappa Tellefsen er forsiktig med å pushe døtrene til å bli musikere. - Øvingsviljen går litt i rykk og napp. Men jeg er forsiktig med å pushe dem. Det er ikke noe ønske fra min side at de blir musikere, tvert imot, fortalte Tellefsen den gang.

没有评论:

发表评论